Följande pressrelease trillade in. Kan vara av intresse för er som bor i Stockholm med omnejd, eller kommer att passera trakten. Superhjältar och antihjältar i tecknade serierJudiska Museet2011-03-14 09:04 Stålmannen med vänner på besök på Judiska Museet ”Superhjältar och antihjältar i tecknade serier” – från Stålmannen till fröken Märkvärdig ställs ut 4 april – 13 … Fortsätt läsa Superhjältar och antihjältar i tecknade serier på Judiska Museet
Kategori: film
Hundspalten
Hej, alla hundvänner! Idag vid lunchtid ungefär, gick jag över Gustav Adolfs torg, och då fick jag se något festligt, må ni tro! Där kom det en herre med sin lilla hund i koppel. Herren var uppenbarligen lite disträ, för han noterade inte att hunden plötsligt stannade rakt framför honom. Så herren trampade rätt på … Fortsätt läsa Hundspalten
Fler som har varit på landet…
Att folk aldrig lär sig... Jag menar, vid det här laget borde väl alla känna till att man ska hålla sig undan landsbygden? (Och på det här stället häckar en kille man verkligen kan kalla The Pig Faced Kid) http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js
…Conan…
Öh...WTF?! Är detta verkligen en autentisk teasertrailer som det påstås? Känns mer som något slags fan-made grej... http://cdn.springboard.gorillanation.com/storage/xplayer/yo033.swf Update: Nä, tammefan om det inte är den riktiga teasern. Nu ligger den på Lionsgates kanal på YouTube med följande beskrivning: "I live. I love. I slay...I am content." - Conan The Barbarian The most legendary Barbarian … Fortsätt läsa …Conan…
Penis Flytrap rockar fett
Häromdagen recenserade jag Full Moon-filmen THE DEAD HATE THE LIVING! borta på Xomba, den texten kan ni läsa HÄR. Filmens ledmotiv framförs av Penis Flytrap och är fullkomligt fantastiskt. Här bär musikvideon till låten. Okej, själva videon är inget vidare. Tvärtom är den hyfsat kass. Men låten! Tjoflöjt! http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js
Andnöd
Jag konstaterade att det var en vernissage idag under söndagseftermiddagen på ett ställe jag aldrig hört talas om, så i egenskap av kulturens spjutspets (Hm - vad menar jag med det?) begav jag mig till lokalen. Andrum hette stället. Det visade sig vara något slags new age-café med kurslokaler, eller något ditåt. Därinne hittade jag … Fortsätt läsa Andnöd
Kaffe å kaga på torget
Malmö närmar sig 300 000 invånare. Därför tyckte staden att det fanns anledning att fira, vilket man gjorde mellan 12.00 och 14.00 igår. På Stortorget hade man smällt upp ett flertal tält samt en liten scen på vilken en kör framförde diverse visor i vårsolen. I tälten bjöds det på kaffe och Malmökaka. Vad är Malmökaka? … Fortsätt läsa Kaffe å kaga på torget
He he – varför har jag aldrig hört talas om den här?
Roligare än så här kan det omöjligt bli
Jag hamnade hos en god vän igår efter att ha varit ute på min traditionsenliga vernissagerunda, och vi satt och pratade och hade trevligt hela kvällen. Och natten. Det kan bli så när man börjar diskutera serier, Tintin och gamla punkband. Vi drack alkohol i ganska ansenliga mänger, och till slut bestämde vi oss för … Fortsätt läsa Roligare än så här kan det omöjligt bli
Smurfar alla smurfer? Super!
Verkar ganska anskrämlig. Och varför har de inte smurfröster? Som på de gamla skivorna från 70-talet? http://d.yimg.com/static.video.yahoo.com/yep/YV_YEP.swf?ver=2.2.46 Och den här... Verkar den inte lite deppig på det där independentviset? http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js