Bio: Julias ögon

Foto copyright © PAN Vision Som bekant översköljs världen av diverse olika skräckvågor, förutom det som produceras i USA - vilket de senaste åren främst har varit remakes, reboots och tortyrporr, varav det sistnämnda nu börjar försvinna. Vi har ju den asiatiska vågen, som ebbat ut en del. THE RING, THE GRUDGE och så vidare, … Fortsätt läsa Bio: Julias ögon

Trailers A Go Go

Brittiska thrillern KILL LIST påstås vara något utöver det vanliga... http://c.brightcove.com/services/viewer/federated_f9?isVid=1&isUI=1 Hårda tag från Frankrike, som ju numera brukar leverera hårda tag: http://ictv-tf-ec.indieclicktv.com/player/embed/97b1fda2ca43d6c29eaf63ed1ec347c6/4e268c0f39f84/31/0/defaultPlayerplayer.swf Slutligen en liten tösabit från Thailand som vet vad hon vill, "Den här flickan är en dålig röv" betyder titeln... http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js

Bio: Bridesmaids

Foton copyright (c) UIP Sweden Jag hade väldigt höga förväntningar på BRIDESMAIDS. Filmen, som blev en riktigt fläskig sleeper i USA, har rykte om sig att vara något alldeles otroligt rolig. Om mina förväntningar infriades? Snacka om det! Det här är tammefan det roligaste jag sett i år. Möjligtvis det roligaste jag sett på flera … Fortsätt läsa Bio: Bridesmaids

Giallo på begripliga språk

Nu minns jag inte alls vilket inlägg det gällde, men för en tid sedan skrev en av mina läsare och frågade om jag möjligtvis känner till om det kommit ut någon gammal klassisk, italiensk giallo i svensk översättning. Som bok, alltså. Jag hade ingen aning, jag är ingen expert på gialli, jag vet en del … Fortsätt läsa Giallo på begripliga språk

Ibland önskar jag att jag vore lika lättroad

När jag tidigare idag var på väg in till centrum, började det regna, så jag slank in på entré. Ett bra ställe att skula på, där kan man ju glida runt och titta i butiker tills det slutat regna. Entré är alltså ett köpcenter, dessutom ganska nybyggt (och enligt flera nyhetsartiklar går det inget vidare). … Fortsätt läsa Ibland önskar jag att jag vore lika lättroad

Serier: Agent X9 fyller 40

Jag har egentligen inte något storre förhållande till serietidningen Agent X9. Jag har bara läst den sporadiskt. På 1970-talet läste jag den inte alls. På 80-talet köpte jag den - nya nummer eller begagnade - lite till och från, jag hade perioder då jag gillade Agent Corrigan av Archie Goodwin och Al Williamson. Ibland kunde … Fortsätt läsa Serier: Agent X9 fyller 40

Mästarmöte i Malmö

Jag tittade inom Science fiction-bokhandeln här i Malmö tidigare i eftermiddags, och vem hittade jag där om inte Martin Kristenson, hemmahörande i Stockholm. Martin, dagen till ära iförd bombastiskt sommarskägg, var ju redaktör för Stupidoblocket i saligen hädangångna serietidningen Kapten Stofil. Vi samtalade lite grann om danska revyer, Fantask i Köpenhamn, och en del annat, och … Fortsätt läsa Mästarmöte i Malmö